ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Головного управління

статистики в Одеській області

від 24.03.2023 № 38   

 

Регламент

 Головного управління статистики в Одеській області

 

І. Загальні положення

                                                             

1. Цей Регламент установлює порядок організації діяльності Головного управління статистики в Одеській області (далі – ГУС в Одеській області), пов’язаної із здійсненням його повноважень.

ГУС в Одеській області є територіальним органом Державної служби статистики України (далі – Держстат), що в межах наданих повноважень здійснює реалізацію державної політики у сфері статистики.

ГУС в Одеській області, що підпорядковане Держстату, є юридичною особою публічного права і складовою частиною єдиної системи органів державної статистики. До складу ГУС в Одеській області входять його структурні підрозділи.

 

2. ГУС в Одеській області у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України й актами Кабінету Міністрів України, дорученнями Кабінету Міністрів України, наказами й дорученнями Голови Держстату, Положенням про ГУС в Одеській області, іншими актами законодавства та цим Регламентом.

 

3. Основні завдання ГУС в Одеській області визначені у Положенні про Головне управління статистики в Одеській області, затвердженому наказом Держстату від 30 вересня 2015 року № 242 (у редакції наказу Держстату                       від 15 лютого 2023 р. № 67) (далі – Положення).

 

4. ГУС в Одеській області у межах своїх повноважень та на виконання нормативно-правових актів видає накази організаційно-розпорядчого характеру та здійснює контроль за їх виконанням, а у разі потреби видає разом з іншими місцевими державними органами та органами місцевого самоврядування спільні акти.

 

5. ГУС в Одеській області під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з:

1) виробниками офіційної статистики;

2) іншими державними органами та розпорядниками адміністративних даних;

3) респондентами;

4)  користувачами офіційної державної статистичної інформації;

 

 

6. Формування обсягів фінансових ресурсів, необхідних для забезпечення виконання завдань, покладених на ГУС в Одеській області, здійснюється у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України і нормативно-правовими актами, які регулюють відносини, що виникають у процесі складання, розгляду, затвердження та виконання Державного бюджету України.

 

7. Діяльність ГУС в Одеській області є відкритою та прозорою, що забезпечується шляхом поширення офіційної державної статистичної інформації на офіційному вебсайті ГУС в Одеській області, публікацій у засобах масової інформації, виступів та інтерв’ю на радіо й телебаченні.

 

8. Щорічно ГУС в Одеській області на офіційному вебсайті розміщує звіт про результати діяльності ГУС в Одеській області.

Громадянам, представникам ЗМІ інформація про діяльність ГУС в Одеській області надається згідно з чинним законодавством.

 

ІІ. Організація роботи ГУС в Одеській області

 

1.     Планування роботи

 

1. Основою для планування діяльності ГУС в Одеській області є План державних статистичних спостережень, затверджений Кабінетом Міністрів України, Технологічна програма державних статистичних спостережень, затверджена наказом Держстату, план роботи з персоналом в органах державної статистики, затверджений Головою Держстату, а також замовлення користувачів статистичної інформації, які виконуються відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2000 року № 1659 «Про затвердження Положення про проведення статистичних спостережень та надання органами державної статистики послуг на платній основі» (далі – Постанова 1659).

 

2. ГУС в Одеській області щороку складає Технологічну програму державних статистичних спостережень Головного управління статистики (далі – ТПДСС ГУС), використовуючи Автоматизовану систему ведення технологічної програми державних статистичних спостережень (далі – АС ТПДСС), яка містить заходи з організації державних статистичних спостережень, підготовки інформаційно-аналітичних матеріалів і роботи з респондентами та користувачами, з визначенням строків виконання робіт, відповідальних виконавців тощо.

ТПДСС ГУС формується відділом планування, координації та моніторингу статистичної діяльності ГУС в Одеській області на підставі проєкту технологічної програми державних статистичних спостережень, яка розробляється Держстатом та надається ГУС в Одеській області в АС ТПДСС, з урахуванням пропозицій структурних підрозділів, за погодженням з заступниками начальника ГУС в Одеській області відповідно до розподілу функціональних обов’язків та повноважень.

 

 3. Витяг з ТПДСС ГУС розміщується на офіційному вебсайті ГУС в Одеській області.

 

4.       Моніторинг виконання ТПДСС ГУС здійснюється щоквартально відділом планування, координації та моніторингу статистичної діяльності ГУС в Одеській області на підставі інформації наданої структурними підрозділами ГУС в Одеській області. Результати моніторингу розглядаються на засіданнях колегії Головного управління статистики в Одеській області згідно з планом роботи колегії.

 

2.     Визначення повноважень керівництва

та інших працівників ГУС в Одеській області

 

1. Повноваження начальника ГУС в Одеській області визначаються Положенням.

 

2. Розподіл функціональних обов’язків та повноважень між заступниками начальника ГУС в Одеській області затверджується наказом ГУС в Одеській області, у якому визначаються:

1) перелік структурних підрозділів ГУС в Одеській області, діяльність яких координується та контролюється заступниками начальника ГУС в Одеській області;

2) перелік функціональних обов’язків та повноважень, закріплених за заступниками начальника ГУС в Одеській області відповідно до покладених на ГУС в Одеській області завдань і функцій;

3) порядок виконання функціональних обов’язків заступників начальника ГУС в Одеській області у разі відсутності одного з них.

 

3. Положення про структурні підрозділи ГУС в Одеській області розробляються керівниками структурних підрозділів ГУС в Одеській області, погоджуються заступниками начальника ГУС в Одеській області відповідно до розподілу функціональних обов’язків та повноважень, сектором правового забезпечення і відділом управління персоналом ГУС в Одеській області та затверджуються наказом ГУС в Одеській області.

 

4. Посадові обов’язки працівників ГУС в Одеській області визначаються посадовими інструкціями, які затверджуються начальником ГУС в Одеській області.

 

3.Постійні або тимчасові консультативні, дорадчі

та інші допоміжні органи

                                                               

1. ГУС в Одеській області для погодженого вирішення питань, що належать до його компетенції, обговорення найважливіших напрямів діяльності та розвитку офіційної статистики, розгляду наукових рекомендацій і проведення фахових консультацій з основних питань діяльності ГУС в Одеській області, утворює колегію та інші постійні/тимчасові консультативні, дорадчі та допоміжні органи ГУС в Одеській області:

1) колегія Головного управління статистики в Одеській області є дорадчим органом, який утворено для погодженого вирішення питань, що належать до його компетенції, підготовки пропозицій щодо реалізації державної політики у сфері статистики, обговорення проєктів актів, стратегій, програм, розгляду інших питань;

2) комісія з питань роботи із службовою інформацією у Головному управління статистики в Одеській області є постійно діючим органом ГУС в Одеській області, який утворено з метою виконання завдань, визначених наказом ГУС в Одеській області від 20.04.2017 № 27 «Про організацію роботи із службовою інформацією у Головному управлінні статистики в Одеській області» (із змінами);

3) експертна комісія Головного управління статистики в Одеській області є постійно діючим органом, який утворено з метою організації та проведення експертизи цінності документів, що утворилися в діловодстві ГУС в Одеській області, та приймає рішення про надання документів на розгляд та погодження експертно-перевірній комісії державного архіву Одеської області;

4) конкурсна комісія на зайняття посад державної служби категорії «Б» та «В» ГУС в Одеській області є постійно діючим органом ГУС в Одеській області, який утворено для проведення конкурсу на зайняття посад державної служби з метою добору осіб, здатних професійно виконувати посадові обов'язки, згідно із Законом України «Про державну службу».

 

2. Рішення про утворення чи ліквідацію колегії, інших постійних або тимчасових консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів приймає начальник ГУС в Одеській області. Кількісний та персональний склад, положення про них затверджуються наказом начальника ГУС в Одеській області.

 

4.     Управління персоналом та проходження державної служби

 

1. Організацію роботи з управління персоналом в ГУС в Одеській області здійснює відділ управління персоналом відповідно до положення про нього.

 

2. Відділ управління персоналом ГУС в Одеській області відповідає за реалізацію державної політики з питань управління персоналом у ГУС в Одеській області, добір персоналу, планування та організацію заходів з питань підвищення рівня професійної компетентності державних службовців, документальне оформлення вступу на державну службу, її проходження та припинення, а також виконує інші функції, передбачені законодавством.

 

3. У своїй діяльності відділ управління персоналом керується Конституцією України, Кодексом законів про працю України, Законом України «Про державну службу» та іншими законами України, міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України та Національного агентства України з питань державної служби, наказами Держстату, цим Регламентом, іншими нормативно-правовими актами.

 

4. Прийняття осіб на роботу до структурних підрозділів ГУС в Одеській області та їх звільнення здійснюється відповідно до Кодексу законів про працю України та Закону України «Про державну службу».

 

5. Призначення на посади державної служби здійснюється за результатами конкурсу, крім випадків, передбачених Законом України «Про державну службу» та іншими нормативно-правовими актами.

 

6. Конкурс на зайняття посад державної служби у ГУС в Одеській області проводиться відповідно до Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України                        від 25 березня 2016 року № 246.

 

7. На посаду державної служби призначається переможець конкурсу. Рішення про призначення на посаду державної служби приймає начальник ГУС в Одеській області після проведення співбесіди з кандидатом.

Таке рішення приймається не пізніше п’яти календарних днів з дня надходження результатів спеціальної перевірки у випадку та порядку, передбаченому законодавством у сфері запобігання корупції. У разі встановлення за результатами спеціальної перевірки відомостей про претендента на посаду, які не відповідають встановленим законодавством вимогам для зайняття посади, приймається рішення про відмову у призначенні на посаду державної служби.

 

8. Особа, яка вступає на посаду державної служби вперше, набуває статусу державного службовця з дня публічного складення нею Присяги державного службовця, а особа, яка призначається на посаду державної служби повторно – з дня призначення на посаду.

 

9. З метою перевірки відповідності державного службовця займаній посаді при призначенні на посаду державної служби може встановлюватись випробування строком від одного до шести місяців.

При призначенні особи на посаду державної служби вперше встановлення випробування є обов'язковим.

 

10. Присвоєння рангів державним службовцям ГУС в Одеській області здійснюється відповідно до статті 39 Закону України «Про державну службу» та Порядку присвоєння рангів державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2016 року № 306.

11. Просування державного службовця по службі здійснюється з урахуванням професійної компетентності шляхом зайняття вищої посади за результатами конкурсу у відповідності до вимог Закону України «Про державну службу».

 

12. З метою визначення якості виконання поставлених завдань та прийняття рішення щодо преміювання, планування кар’єри державного службовця проводиться оцінювання результатів службової діяльності на підставі показників результативності, ефективності та якості, визначених з урахуванням посадових обов’язків державного службовця, а також дотримання ним правил етичної поведінки та вимог законодавства у сфері запобігання корупції, виконання індивідуальної програми професійного розвитку.

Оцінювання здійснюється щороку відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2017 року № 640 «Про затвердження Порядку проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців».

 

13. Державним службовцям ГУС в Одеській області створюються умови для підвищення рівня професійної компетентності шляхом професійного навчання, яке проводиться постійно.

Професійне навчання державних службовців проводиться за рахунок коштів державного бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством, через систему підготовки, перепідготовки, спеціалізації та підвищення кваліфікації, зокрема у сфері публічного управління та адміністрування, у встановленому законодавством порядку в навчальних закладах, установах, організаціях незалежно від форми власності, які мають право надавати освітні послуги.

З метою підвищення рівня професійної компетентності державного службовця може проводитися його стажування з відривом від служби строком від одного до шести місяців на іншій посаді державної служби в іншому державному органі відповідно до законодавства.

 

14. Тривалість робочого часу працівників ГУС в Одеській області, розпорядок роботи, порядок обліку робочого часу та надання відпусток, порядок повідомлення працівниками про відсутність на роботі, умови і порядок перебування у ГУС в Одеській області у вихідні, святкові та неробочі дні, а також після закінчення робочого часу, порядок доведення до відома працівників нормативно-правових актів, наказів (розпоряджень та доручень зі службових питань), порядок прийняття та передачі працівниками (справ і майна при звільненні та переведенні на іншу посаду, визначаються: Правилами внутрішнього службового розпорядку та Правилами внутрішнього трудового розпорядку ГУС в Одеській області, затвердженими загальними зборами працівників (трудового колективу) ГУС в Одеській області за поданням начальника ГУС в Одеській області та первинної профспілкової організації ГУС в Одеській області.

 

15. За досягнення при виконанні завдань, покладених на органи державної статистики, багаторічну сумлінну працю, вагомий особистий внесок у реалізацію державної політики в галузі статистики до працівників можуть застосовуватись такі заохочення:

1) відзначення відомчими заохочувальними відзнаками Держстату;

2) дострокове присвоєння чергового рангу державного службовця;

3) представлення до нагородження урядовими відзнаками та відзначення урядовою винагородою (вітальний лист, подяка, почесна грамота);

4) представлення до відзначення державними нагородами.

Подання щодо застосування заохочень до працівників подаються заступниками начальника ГУС в Одеській області, керівниками структурних підрозділів ГУС в Одеській області за погодженням з заступниками начальника ГУС в Одеській області відповідно до розподілу функціональних обов’язків та повноважень у встановленому порядку на розгляд начальнику ГУС в Одеській області.

 

16. За невиконання або неналежне виконання посадових обов’язків, порушення правил етичної поведінки та інше порушення службової дисципліни працівники притягаються до дисциплінарної відповідальності.

Засади дисциплінарної відповідальності державних службовців визначає Закон України «Про державну службу».

Працівники ГУС в Одеській області, які обіймають посади, що не віднесені до категорій посад державної служби, притягаються до дисциплінарної відповідальності у порядку, визначеному Кодексом законів про працю України.

 

17. Порядок входу і виходу з адміністративних будівель ГУС в Одеській області, охорони й збереження матеріальних цінностей здійснюється відповідно до Інструкції про пропускний і внутрішньооб’єктовий режим та охорону адміністративних будівель Головного управління  статистики в Одеській області, що затверджується наказом ГУС в Одеській області.

 

ІІІ. Організація роботи з документами та контролю виконання

 

1. Організація роботи з електронними документами здійснюється відповідно до Інструкції з діловодства Головного управління статистики в Одеській області, затвердженої наказом ГУС в Одеській області від 14 грудня 2022 року № 11 (далі – Інструкція).

 

2. Інструкція встановлює загальні положення щодо електронного документування управлінської інформації та організації роботи з електронними документами у ГУС в Одеській області незалежно від способу фіксації та відтворення інформації, яка міститься в електронних документах, уключаючи їх підготовку, реєстрацію, облік та контроль за виконанням.

 

3. Порядок організації електронного документообігу, роботи з документами та іншими матеріальними носіями інформації, що містять інформацію з обмеженим доступом, зі зверненнями громадян та запитами на публічну інформацію визначаються окремими нормативно-правовими актами.

 

4. ГУС в Одеській області з метою організації своєї діяльності, організовує ведення діловодства та роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів у порядку, встановленому чинним законодавством.

 

5.   За зміст, якість підготовки та оформлення на належному рівні документів, що розробляються на виконання завдань, визначених у законах України, актах Президента України, постановах Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актах Кабінету Міністрів України, дорученнях Прем’єр-міністра України, актах Верховної Ради України, центральних органів виконавчої влади, а також відповідей на запити і звернення народних депутатів України та депутатів місцевих рад, кореспонденцію Верховної Ради України, Офісу Президента України, Кабінету Міністрів України, відповідають заступники начальника ГУС в Одеській області відповідно до розподілу функціональних обов’язків та повноважень.

 

6. За зміст, якість підготовки та оформлення на належному рівні інших документів з урахуванням вимог Інструкції, а також організацію діловодства та зберігання документів у структурних підрозділах ГУС в Одеській області відповідають їх керівники.

 

7. Організація електронного документообігу в ГУС в Одеській області покладається на відділ організаційної роботи, документообігу, контролю виконання та архівної справи ГУС в Одеській області.

 

8. До основних видів роботи з електронними документами належать:

1) прийняття, реєстрація, облік, сканування, розсилка електронних документів вхідної та вихідної кореспонденції;

2) підготовка документів для доповіді керівництву;

3) реєстрація, доведення до відома структурних підрозділів ГУС в Одеській області та формування в справи наказів з основної діяльності, з адміністративно-господарської діяльності, а також доручень керівництва ГУС в Одеській області;

4) оформлення копій та додатків до документів;

5)  реєстрація та відправлення вихідної електронної кореспонденції;

6) організація та здійснення контролю за виконанням електронних документів.

 

9. Підготовку та оформлення документів до засідань колегій Головного управління статистики в Одеській області здійснює відділ планування, координації та моніторингу статистичної діяльності ГУС в Одеській області.

 

10. Контролю підлягають зареєстровані документи, в яких встановлено завдання або які містять питання, що потребують вирішення.

 

11. Обов’язково контролюється виконання завдань, визначених актами законодавства, розпорядженнями місцевих органів державної влади та органів місцевого самоврядування, наказами Держстату та дорученнями Голови Держстату, першого заступника та заступника Голови Держстату, запити і звернення народних депутатів України й депутатів місцевих рад, звернення громадян.

Керівництво ГУС в Одеській області може прийняти рішення взяти на контроль інші документи.

 

12. Організацію контролю за виконанням завдань, визначених в актах державних органів та дорученнях вищих посадових осіб, здійснюють заступники начальника ГУС в Одеській області відповідно до розподілу функціональних обов’язків та повноважень.

 

13. Безпосередній контроль за виконанням електронних документів покладається на посадову особу відділу організаційної роботи, документообігу, контролю виконання та архівної справи ГУС в Одеській області.

 

14. У структурних підрозділах ГУС в Одеській області безпосередній контроль за виконанням документів здійснює особа, відповідальна за діловодство та архів.

 

15. Інформація про результати виконання взятих на контроль електронних документів узагальнюється станом на перше число кожного місяця посадовою особою відділу організаційної роботи, документообігу, контролю виконання та архівної справи ГУС в Одеській області, яка відповідає за контроль, і подається керівництву ГУС в Одеській області у вигляді зведених звітів про виконання документів.

 

IV. Порядок проведення нарад

 

1.     Загальні положення

 

1.        Для вирішення питань, що виникають у повсякденній роботі
ГУС в Одеській області, проводяться наради за участю керівників структурних підрозділів ГУС в Одеській області та інших запрошених осіб.

 

2. Наради проводять начальник, заступники начальника ГУС в Одеській області за участю керівників структурних підрозділів ГУС в Одеській області.

 

3. На наради можуть бути запрошені особи, без участі яких питання, що включені до порядку денного, не можуть бути розглянуті належним чином.

 

4. Контроль за виконанням доручень, наданих на нарадах, здійснює  керівник відповідного структурного підрозділу ГУС в Одеській області до повноважень якого входить вирішення порушеного завдання.

 

5. Питання про можливість присутності на засіданнях представників засобів масової інформації, використання присутніми кіно-, відео-, фотознімальної та звукозаписувальної техніки, радіотелефонного зв'язку вирішує начальник ГУС в Одеській області за поданням посадової особи, яка проводить засідання.

 

6. Офіційна інформація про засідання надається засобам масової інформації (у разі необхідності) управлінням поширення інформації та комунікацій ГУС в Одеській області.

 

2.       Апаратні наради

 

1. Апаратні наради у разі необхідності проводяться за рішенням начальника ГУС в Одеській області або у разі його відсутності – особи, яка виконує обов’язки начальника ГУС в Одеській області.

 

2. Порядок денний апаратної наради формується на підставі пропозицій заступників начальника ГУС в Одеській області та керівників структурних підрозділів ГУС в Одеській області.

 

3. Проєкт порядку денного апаратної наради погоджується з начальником ГУС в Одеській області та доводиться до відома заступників начальника ГУС в Одеській області за два дні до її проведення.

 

4. Рішення, прийняті на апаратних нарадах, не пізніше ніж у дводенний строк оформлюються протоколами, що підписуються головуючим та секретарем, і доводяться до відома учасників апаратної наради.

 

5. Підготовку, організацію проведення апаратних нарад здійснює структурний підрозділ ГУС в Одеській області, до компетенції якого належать питання, що розглядатимуться.

 

3.    Оперативні наради

 

1. З метою розгляду й оперативного вирішення окремих питань, що належать до повноважень ГУС в Одеській області, начальник ГУС в Одеській області або його заступники відповідно до розподілу функціональних обов’язків та повноважень проводять оперативні наради.

 

2.        З окремих питань основної діяльності оперативні наради проводяться керівниками  структурних підрозділів ГУС в Одеській області.

 

3. Рішення, прийняті на оперативній нараді, за необхідності, не пізніше ніж у дводенний строк оформлюються протоколами, що підписуються головуючим та секретарем.

 

4. Організація проведення оперативної наради покладається на  структурний підрозділ ГУС в Одеській області, до компетенції якого належать питання, що розглядатимуться.

 

4.     Семінари

 

1.        З метою проведення навчання та надання методичних консультацій для працівників структурних підрозділів ГУС в Одеській області проводяться семінари.

 

2.       Організація проведення семінару (підготовка порядку денного, необхідних матеріалів, переліку запрошених посадових осіб та відповідного розпорядчого документа або доручення керівництва ГУС в Одеській області) покладається на  структурний підрозділ ГУС в Одеській області, який ініціював його проведення.

 

3.        У разі участі керівництва ГУС в Одеській області у семінарі, відповідний пакет документів подається керівництву ГУС в Одеській області відповідальним структурним підрозділом ГУС в Одеській області за три робочі дні до дня проведення.

 

4.       Ведення протоколу забезпечується працівником відповідального структурного підрозділу ГУС в Одеській області.

 

V. Взаємодія ГУС в Одеській області з іншими державними органами
 та органами місцевого самоврядування

 

1. Під час здійснення своїх повноважень ГУС в Одеській області безпосередньо взаємодіє з іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, іншими юридичними особами та зокрема, забезпечує:

1) постійну та ефективну співпрацю з державними органами, органами місцевого самоврядування, іншими юридичними особами, координацію їхніх дій у питаннях, пов’язаних із організацією офіційної статистичної діяльності;

2) проведення державних статистичних спостережень та поширення офіційної державної статистичної інформації відповідно до ТПДСС ГУС;

3) взаємодію інформаційної системи територіальних органів державної статистики з інформаційними системами державних органів, органів місцевого самоврядування шляхом взаємного обміну інформацією відповідно до заходів, передбачених ТПДСС, спільних нормативно-правових актів учасників взаємообміну інформацією, а також укладених угод;

4) проведення статистичних спостережень та здійснення виробництва й поширення статистичної інформації на платній основі відповідно до Закону України «Про офіційну статистику» і Постанови 1659;

5) здійснення відповідно до чинного законодавства інших заходів, пов’язаних із виконанням завдань, покладених на ГУС в Одеській області.

 

VI. Взаємодія ГУС в Одеській області із засобами масової інформації, громадськістю та іншими користувачами

 

1. З метою організації ефективної взаємодії ГУС в Одеській області із користувачами офіційної державної статистичної інформації та засобами масової інформації  ГУС в Одеській області безпосередньо забезпечує:

1) інформування користувачів офіційної державної статистичної інформації про діяльність ГУС в Одеській області шляхом розміщення інформації на офіційному вебсайті ГУС в Одеській області, проведення пресконференцій, інтернет-конференцій, публікацій у засобах масової інформації статей, інтерв’ю, коментарів, участі в теле- і радіопередачах, виготовлення та розповсюдження інформаційно-презентаційної продукції про свою діяльність;

2) організацію та проведення роз’яснювальної роботи щодо цілей, змісту і порядку реалізації державної політики у сфері офіційної статистики;

3) проведення моніторингу повідомлень у засобах масової інформації стосовно своєї діяльності та реагування на критичні зауваження;

4) вивчення потреб користувачів в офіційній державній статистичній інформації та доступу до неї, зокрема за результатами їх анкетних опитувань;

5) організацію роботи щодо поширення офіційної державної статистичної інформації відповідно до норм чинного законодавства;

6) рівний доступ користувачів до офіційної державної статистичної інформації та методології її складання, збереження та захист офіційної державної статистичної інформації, дотримання її конфіденційності.

 

VII. Організація роботи зі зверненнями громадян та доступу до публічної інформації. Розгляд запитів і звернень народних депутатів України

 

1. Розгляд звернень громадян, організація їх особистого прийому здійснюється відповідно до Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року  № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», постанови Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 «Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації» (далі – Інструкція з діловодства), Порядку організації та проведення особистого прийому громадян керівництвом Головного управління статистики в Одеській області, який затверджується наказом ГУС в Одеській області, інших актів законодавства.

 

2. Діловодство за зверненнями громадян у ГУС в Одеській області ведеться окремо від інших видів діловодства згідно з Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян у Головному управлінні статистики в Одеській області, затвердженою наказом ГУС в Одеській області та розробленою відповідно до Інструкції з діловодства. Оригінали звернень громадян зберігаються у відділі організаційної роботи, документообігу, контролю виконання та архівної справи ГУС в Одеській області, а відповіді на них готують структурні підрозділи ГУС в Одеській області відповідно до доручень керівництва (за резолюціями).

 

3. Особистий прийом громадян проводить начальник ГУС в Одеській області та заступники начальника ГУС в Одеській області відповідно до Порядку організації та проведення особистого прийому громадян керівництвом Головного управління статистики в Одеській області та Графіку особистого прийому громадян, які підлягають обов'язковому оприлюдненню на офіційному вебсайті ГУС в Одеській області.

 

4. У ГУС в Одеській області діє пряма телефонна  «Гаряча лінія».

 

5. Організацію роботи «Гарячої лінії» забезпечує відділ організаційної роботи, документообігу, контролю виконання та архівної справи  ГУС в Одеській області.

 

6. Графік роботи прямої телефонної «Гарячої лінії» ГУС в Одеській області розміщується на офіційному вебсайті ГУС в Одеській області.

 

7. Депутатські запити і звернення розглядаються в порядку, визначеному Законами України «Про статус народного депутата України» та «Про статус депутатів місцевих рад».

 

8. Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до публічної інформації, яка перебуває у володінні ГУС в Одеській області, та інформації, що становить суспільний інтерес, здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації», Указу Президента України від 05 травня 2011 року № 547/2011 «Питання забезпечення органами виконавчої влади доступу до публічної інформації», постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 583 «Питання виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації» в Секретаріаті Кабінету Міністрів України, центральних та місцевих органах виконавчої влади», постанови Кабінету Міністрів України від 13 липня 2011 року № 740 «Про затвердження граничних норм витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію» (із змінами), наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 18 лютого 2013 року        № 140 «Деякі питання реалізації Закону України «Про доступ до публічної інформації» в Державній службі статистики України та/або її територіальних органах», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 березня 2013 року       № 397/22929, та інших актів законодавства, які регулюють зазначене питання.

 

VIII. Взаємодія ГУС в Одеській області з респондентами

 

1. З метою організації ефективної роботи з респондентами
ГУС в Одеській області безпосередньо:

1) забезпечує респондентів звітно-статистичною документацією (крім статистичних класифікацій) відповідно до плану державних статистичних спостережень;

2) отримує безоплатно в порядку і строки, визначені Держстатом, первинні та статистичні дані, дані бухгалтерського обліку, іншу необхідну для проведення статистичних спостережень інформацію, у тому числі інформацію з обмеженим доступом, а також пояснення, що додаються до них;

3) застосовує під час проведення державних статистичних спостережень щодо фізичних осіб, які підлягають таким спостереженням, методи опитування з використанням телефонного, поштового зв'язку, а також безпосереднього відвідування працівниками ГУС в Одеській області та тимчасовим персоналом, який залучається до проведення державних статистичних спостережень, їх житлових та господарських приміщень і будівель, земельних ділянок тощо;

4) вивчає стан первинного обліку та статистичної звітності, перевіряє достовірність первинних даних, поданих респондентами. При цьому може застосовувати щодо респондентів – юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, а також фізичних осіб – підприємців метод безпосереднього відвідування виробничих, службових та інших приміщень, ділянок тощо у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади з питань статистики;

5) вимагає від респондентів внесення виправлень до статистичної звітності, інших статистичних формулярів у разі виявлення недостовірних первинних даних. У разі невиконання цієї вимоги у визначений строк орган державної статистики може самостійно вносити такі виправлення з подальшим повідомленням про це респондентів;

6) подає до правоохоронних органів пропозиції щодо притягнення винних у порушенні вимог Закону України «Про офіційну статистику» посадових осіб, юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців до відповідальності, встановленої законом;

7) розглядає справи про адміністративні правопорушення та накладає штрафи відповідно до ст.1863 Кодексу України про адміністративні правопорушення;

8) забезпечує дотримання принципів конфіденційності під час виробництва офіційної державної статистичної інформації;

9) встановлює зворотний зв’язок з респондентами, проводить наради, семінари, надає (за їх заявою) послуги методичного характеру на платній основі тощо.

 

ІХ. Запобігання та виявлення корупції у ГУС в Одеській області

 

1. Організація роботи щодо запобігання та виявлення корупції у ГУС в Одеській області здійснюється відповідно до Конституції України, Законів  України, Указів Президента України і постанов Верховної Ради України, актів Кабінету Міністрів України, а також прийнятих на їх виконання інших нормативно-правових актів.

2. ГУС в Одеській області у межах повноважень забезпечує виконання Антикорупційної програми Державної служби статистики України.

3. З метою організації та здійснення заходів із запобігання та виявлення корупції та контроль за їх виконанням, ГУС в Одеській області у межах своїх повноважень забезпечує розробку та вжиття заходів, які є необхідними та обґрунтованими для запобігання та виявлення корупції в діяльності ГУС в Одеській області.

 

 

Начальник відділу планування,

координації та моніторингу

статистичної діяльності                                          Олена МАРТИНОВА